Algemene informatie

Hoe kan ik betalen?

We bieden meerdere betaalmethodes aan waaronder iDeal, PayPal, Creditcard, Belfius Direct Net, vooruit betalen via bankoverschrijving en achteraf betalen via Afterpay of Klarna.

Betaallogo's 2017

Hoelang duurt het voordat mijn bestelling binnen is?

Alle bestellingen worden binnen 3 werkdagen overgedragen aan PostNL.

Zodra je pakket is overgedragen aan PostNL ontvang je hier een e-mail over.

Ik wil een product bestellen dat niet op voorraad is.

Op de productpagina kun je je e-mail achterlaten. Zodra het product weer op voorraad is krijg je daar een e-mail over. Je kunt ook contact met ons opnemen via het contactformulier of Facebook.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland zijn standard € 5,99. Bestellingen boven de € 70,00 worden gratis verzonden binnen Nederland!

Voor alle opslagdozen zijn de verzendkosten anders in gesteld in verband met het formaat van de dozen. Tijdens het afrekenen krijg je een accuraat bedrag aangegeven.

Voor alle internationale bestellingen krijg je tijdens het afrekenproces direct inzicht in de verzendkosten. Je kunt ook contact met ons opnemen via onze klantenservicepagina.

Help, een van de producten heeft mijn schoenen verpest!

Alle producten die wij verkopen vereisen de juiste stappen in het gebruik ervan. Indien dit verkeerd wordt gebruikt kunnen wij daar niet verantwoordelijk voor worden gesteld.

Omdat hier geen controle op uit te voeren is, is het gebruik van alle producten met betrekking tot schoonmaak en bescherming op eigen risico.

Wat is het verschil tussen Liquiproof en Crep Protect?

Het grootste verschil is dat Liquiproof minimaal 1 jaar meegaat en Crep Protect tot 2 weken ‘actief’ is op je schoenen.

Ook het verpakkingsmateriaal is anders, een sprayfles tegenover een spuitbus. Verder kan je tot 2 paar schoenen bewerken met Liquiproof en tot 4 paar schoenen met Crep Protect.

Een aantal overige punten zijn:

  • Crep Protect is licht ontvlambaar en bijtend, Liquiproof is dat niet.
  • Liquiproof is geurloos en kan daarom zonder problemen binnenshuis gespoten worden.
  • Liquiproof is milieuvriendelijker.

Voor meer informatie verwijzen we je graag naar onze blogartikel: Het verschil tussen Liquiproof en Crep Protect

Waar kan ik meer informatie vinden over Liquiproof?

Informatie over Liquiproof kan je vinden op de “Hoe gebruik ik Liquiproof”-pagina.

Sneaker Essentials is bovendien officieel agent van Liquiproof voor Nederland. Heb je een winkel of ken je iemand met een winkel? Via de klantenservicepagina kun je meer informatie opvragen.

Waar kan ik meer informatie vinden over Crep Protect?

Informatie over Crep Protect kan je vinden op de “Hoe gebruik ik Crep Protect”-pagina.
Voor meer informatie kan je terecht op www.crepprotect.co.uk.

Waar kan ik meer informatie vinden over Jason Markk?

Informatie over Jason Markk kan je vinden op de “Hoe gebruik ik Jason Markk”-pagina.
Voor meer informatie kan je terecht op www.jasonmarkk.com.

Waar kan ik meer informatie vinden over SneakersER?

Informatie over Jason Markk kan je vinden op de “Hoe gebruik ik SneakersER”-pagina.

Voor meer informatie over SneakersER kan je terecht op www.sneakerser.com.

Hoe plaats ik een bestelling via de webshop?

Plaats de door jouw gekozen producten, met het gewenste aantal, in je winkelmandje.  Zodra je klaar bent, kun je naar de afrekenpagina waar je je bestelling kunt afronden. De bestelling is pas geaccepteerd als de betaling door ons is ontvangen.

Waar vind ik de status van mijn bestelling?

Zodra je betaling is afgerond ontvang je een bevestigingsmail dat je bestelling door ons in behandeling is genomen. Daarna zal je per mail op de hoogte worden gehouden over de bestelde producten.

Je kan de status van de verzending volgen met de track & trace nummer die je vai de e-mail hebt ontvangen bij PostNL.

Ik heb een bestelling geplaatst maar geen bevestiging ontvangen. Wat nu?

Controleer eerst of de bevestiging niet in je ongewenste mail is beland. Indien je het daar ook niet kunt vinden, vul dan het formulier in op onze klantenservicepagina of stuur ons een e-mail op het volgende adres: info @ sneakeressentials . nl.

We zullen direct nagaan wat er mis is gegaan en hoe we het kunnen oplossen.

Hoe weet ik of een product nog op voorraad is?

Als blijkt, nadat je de bestelling hebt geplaatst, dat een product niet meer bij ons op voorraad is, wordt je hier zo snel mogelijk van op de hoogte gebracht.

Alle getoonde producten zijn voorradig indien er anders vermeld is. Mocht er toch een voorraadverschil zijn, dan vragen wij hiervoor om jouw begrip.

Ik kan een product niet toevoegen aan mijn winkelmand.

Helaas is het product dan uitverkocht. We vullen ons voorraad regelmatig aan, blijf het dus in de gaten houden.

Hoe kan ik betalen?

Het totale bedrag van de bestelling kan op dit moment op de volgende manieren betaald worden:

  • iDeal
  • PayPal *Er wordt 2% variabele kosten in rekening gebracht bij het gebruik van deze betaalmethode.
  • Creditcard *Er wordt 1,8% variabele kosten in rekening gebracht bij het gebruik van deze betaalmethode.
  • Bancontact / Mistercash *Er wordt 1,5% variabele kosten in rekening gebracht bij het gebruik van deze betaalmethode.
  • Belfius Direct Net
  • Sofort Banking
  • Bitcoin
  • Vooruit betalen via bankoverschrijving
  • Achteraf betalen via Afterpay *Er wordt standaard € 0,99 aan vaste kosten in rekening gebracht bij het gebruik van deze betaalmethode.

Betaallogo's 2017

Alle betalingen worden met hulp van Mollie afgehandeld behalve de PayPal betalingen en de optie om achteraf te betalen. Deze worden rechtstreeks via PayPal of Afterpay afgehandeld.

Ik heb voor de optie vooruit betalen gekozen, wat nu?

Je ontvangt een e-mail van onze payment provider met alle betalingsinformatie. Zodra wij de betaling binnen hebben, maken wij de bestelling gereed voor verzending met PostNL.

Je kunt tegenwoordig ook achteraf betalen bij Sneaker Essentials via Klarna! Kies voor de optie achteraf betalen bij het afrekenen.

Ik heb voor de optie achteraf betalen gekozen, wat nu?

AfterPay voert voor Sneaker Essentials het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van AfterPay via de AfterPay App kunt inzien en betalen. Met de AfterPay App regel je dit veilig en heel eenvoudig op je smartphone. In de online omgeving MijnAfterPay kun jij jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via push notificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat.

Je kunt bij Sneaker Essentials achteraf betalen vanaf €50,- tot een bedrag van €150,- als je voor de eerste keer betaalt via AfterPay.

Ben je al bekend bij AfterPay dan kun je betalen tot een bedrag van 250,-. Ter goedkeuring van jouw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit.

AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk jouw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

———

Sneaker Essentials biedt ook achteraf betalen aan via Klarna vanaf €40,-. Het goedkeuringsproces van Klarna is anders dan Afterpay.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen € 5,99 binnen Nederland. Dit is het tarief dat door PostNL aan ons is gegeven. Bestellingen boven de € 70,00 worden gratis verzonden binnen Nederland!

Voor alle opslagdozen zijn de verzendkosten anders in gesteld in verband met het formaat van de dozen. Tijdens het afrekenen krijg je een accuraat bedrag aangegeven.

Voor alle internationale bestellingen krijg je tijdens het afrekenproces direct inzicht in de verzendkosten. Je kunt ook contact met ons opnemen via onze klantenservicepagina.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden en hoelang duurt het?

Alle bestellingen worden met PostNL verzonden, mits anders aangegeven. In bijna alle gevallen duurt het 1 á 3 werkdagen voor het pakketje op bestemming aankomt met PostNL.

PostNL pakketten worden verzonden met track & trace, hier ontvang je een e-mail over wanneer je pakket verzonden is. Verder is het ook zo dat jouw bestelling afgeleverd kan worden bij de buren. Als je dit niet wilt, verzoeken we je om contact met ons op te nemen voordat je een bestelling plaatst.

Voor verdere informatie met betrekking tot levertijden verwijzen we je naar PostNL met je track & trace code Deze heb je via de e-mail ontvangen.

Ik heb mijn bestelling in het weekend geplaatst, wanneer wordt deze verzonden?

Het weekend begint bij ons op vrijdag om 20:00 uur en eindigt op maandag om 8:00 uur.

We proberen altijd zo snel mogelijk alle bestellingen te versturen, we kunnen helaas niet 24/7 doorwerken. Alle bestellingen worden doordeweeks ingepakt en meegegeven aan PostNL.

Houd er rekening mee dat PostNL op maandag niet bezorgd.

Ik heb het verkeerde afleveradres opgegeven help!

Controleer je adres bij het invullen van de gegevens altijd goed!

Zie je in de bevestigingsmail toch dat er een verkeerd afleveradres staat, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via e-mail of telefoon.

Let op! Als je eenmaal de e-mail met bevestiging van verzending hebt ontvangen, is je bestelling overgedragen aan PostNL. Dan is het dus te laat om het adres aan te passen. We zullen moeten wachten tot het teruggestuurd wordt. Wij zullen dan contact met je opnemen wanneer het pakket bij ons terug is en een afspraak maken om het opnieuw te versturen.

De kosten om het pakket nogmaals op te sturen zijn in dit geval voor de koper.

Ik heb mijn pakket na 3 werkdagen nog steeds niet ontvangen, wat nu?

Geen Paniek! Ga allereerst op de track en trace website van PostNL na of je pakket bij de buren is afgeleverd.

Indien dit niet het geval is, neem dan contact met ons op en dan zullen wij het samen met PostNL onderzoeken.

Ik heb op dezelfde dag twee bestellingen geplaatst. Kunnen deze samen verzonden worden?

Stuur ons een e-mail zodra de tweede bestelling is geplaatst en we zullen controleren of deze nog samen verzonden kunnen worden. Indien dit het geval is storten we het verschil aan verzendkosten terug op de rekening waarmee je hebt betaald.

Ik heb mijn pakket ontvangen maar wil het retourneren.

Geen probleem, mits dit binnen 14 dagen gebeurt en de producten niet gebruikt zijn. Neem contact met ons op via onze klantenservicepagina en we helpen je graag verder!

Tijdschriften kunnen niet geretourneerd worden.

De kosten voor retourneren zijn voor de koper.

Hoelang duurt het voordat ik het retourbedrag op me rekening heb?

Zodra we jouw retourbestelling in ontvangst hebben genomen regelen we de terugbetaling. Het bedrag zal terugbetaald worden op de rekening waarvan is betaald. Gemiddeld duurt dit tussen de 5 tot 10 werkdagen. Dit proces kunnen we niet versnellen.

Do you ship Internationally?

We do! Please get in touch with us for the actual shipping costs through our contact page.

Over ons

Sneaker Essentials, dé plek waar je alle benodigdheden voor je schoenen, in het bijzonder sneakers kunt vinden.
Het team van Sneaker Essentials heeft een enorme liefde en passie voor schoenen, in het bijzonder voor sneakers.

Om die reden zijn wij een zoektocht gestart naar must-have producten voor je sneakers. We willen dat iedereen langer van zijn of haar sneakers kan genieten!

KvK#: 61295388
BTW#: NL213270730B01
Tel#: 070-2060400
Postadres: Waddenzee 99, 2631NK, Nootdorp
(LET OP: GEEN BEZOEKADRES)

Algemene voorwaarden

Voor meer informatie verwijzen we je door naar de algemene voorwaarden van Sneaker Essentials.

Privacy

Sneaker Essentials respecteert de privacy van de online bezoekers aan haar website en is de enige eigenaar van de informatie die via de website wordt verkregen, tenzij anders aangegeven. Deze informatie wordt door Sneaker Essentials niet verkocht, gedeeld of verhuurd aan derden op een andere wijze dan als vermeld in deze privacyverklaring.

Voor meer informatie verwijzen we je door naar de privacypagina.

Cookies

Cookies zijn kleine stukjes informatie die door je browser worden opgeslagen op jouw computer. Sneaker Essentials gebruikt cookies om je te herkennen bij een volgend bezoek. Cookies stellen ons in staat om informatie te verzamelen over het gebruik van onze diensten en deze te verbeteren en aan te passen aan de wensen van onze bezoekers. Onze cookies geven informatie met betrekking tot persoonsidentificatie. Je kunt je eigen browser zo instellen dat je tijdens het winkelen bij Sneaker Essentials geen cookies ontvangt.

Voor meer informatie verwijzen we je door naar de privacypagina.