Geen zin om zelf je sneakers schoon te maken? Stuur je vieze sneakers naar de Sneaker Essentials Cleaning Service. Wij zorgen er vervolgens voor dat deze weer helemaal fresh worden. Wij bieden je de keuze uit verschillende pakketten.

Hoe werkt het?

  • Vul de Sneaker-check in op de website en voeg daar foto’s van je sneakers aan toe.
  • Ons team bekijkt de foto's en geeft je een vrijblijvend advies over de benodigde service(s).
  • Na bestelling van de geadviseerde service, ontvang je een verzendlabel van ons en stuur je de sneakers verzekerd naar ons op.
  • Bij ontvangst controleren we de sneakers en zorgen we dat ze weer helemaal fresh worden.
  • De sneakers worden ingepakt en weer verzekerd teruggestuurd naar jou.

Behandel- en levertijd

Na ontvangst van de sneakers, nemen we ze direct in behandeling. De doorlooptijd is ongeveer:

  • 2-3 werkdagen voor de Essential en Premium Cleaning service
  • 3-4 werkdagen voor Ultimate Cleaning service
  • 24 uur voor Spoedbehandeling

Nadat de sneakers weer helemaal fresh zijn, worden ze weer met PostNL teruggestuurd naar jou. Dat duurt ongeveer:

  • 1-3 werkdagen met PostNL

LET OP: Schaf geen Cleaning Services aan zonder eerst de sneaker-check met foto’s ingevuld te hebben. Op basis van de foto’s geven wij je nauwkeurig advies over welke service het beste past bij jouw schoenen. Zo voorkomen we teleurstellingen. Services die zijn aangeschaft zonder dat er een sneaker-check is gedaan, worden terugbetaald.

De services

Extra opties

Moet ik per se de sneaker-check doen voordat ik gebruik wil maken van de cleaning service?

Ja. Op basis van de foto’s geven wij je nauwkeurig advies over welke service het beste past bij jouw schoenen. Zo voorkomen we teleurstellingen. Services die zijn aangeschaft zonder dat er een sneaker-check is gedaan, worden terugbetaald.

Hoelang duurt het voordat ik reactie krijg op de sneaker-check?

We proberen uiteraard zo snel mogelijk te reageren. Afhankelijk van de drukte kan het tot 24 uur duren voordat je reactie krijgt van ons. Het kan zijn dat we soms meer informatie nodig hebben. We zullen dat dan laten weten.

Hoe weet ik of ik de special treatment nodig heb?

Na ontvangst van de foto’s zullen we een advies uitbrengen welke cleaning service het beste bij je sneakers past.

De special treatment is bedoelt voor sneakers die gemaakt zijn van delicate materialen zoals mesh, suède, nubuck en bepaalde leersoorten.

Luxe merken en gelimiteerde sneakers hebben ook een special treatment nodig, ongeacht het type materiaal. Een schoen waar je veel geld voor hebt betaald (250+), verdient ook extra service toch?

Kunnen sneakers ook afgewezen worden na een sneaker-check?

Ja. We beoordelen of het nut heeft om met je sneakers aan de slag te gaan. Indien we niet denken dat ze meer te redden zijn laten we dit weten.

Waar vind ik de sneaker-check?

Welke producten gebruiken jullie tijdens het schoonmaken?

We hebben een van de meest uitgebreide assortimenten van Sneaker producten en daar maken we goed gebruik van! Alle producten die we gebruiken zijn te koop op onze webshop.

Wat als mijn sneakers schade oplopen tijdens de behandeling?

Gebruik maken van de Cleaning Service is, zoals bij het schoonmaken van je eigen sneakers, op eigen risico.

We zullen altijd de beste producten gebruiken die geschikt zijn voor je sneakers. Mocht het toch zo zijn dat je sneakers alsnog schade oplopen tijdens de cleaning service, dan zullen we contact opnemen met je en dit op gepaste wijze afhandelen.

Krijg ik mijn geld terug als ik niet tevreden ben met het resultaat?

We maken zelf ook before en after foto’s van alle sneakers die binnen komen. We proberen altijd het beste resultaat te behalen, daar kan jij uiteraard anders over denken. Omdat we er de nodige tijd in hebben gestoken zullen we geen geld teruggeven. We zullen echter zoeken naar andere passende oplossingen indien het redelijk is uiteraard.

Wat zijn de verschillen tussen de Essential Cleaning Service en de Premium Cleaning Service?

Bij de Premium Cleaning Service besteden we meer aandacht aan je sneakers. We maken niet alleen je sneakers schoon, we impregneren ze ook voor je met Crep Protect en zorgen dat ze weer fresh ruiken met behulp van een sneaker deodorant.

Hoe weet ik of ik de special treatment nodig heb?

Na ontvangst van de foto’s zullen we een advies uitbrengen welke cleaning service het beste bij je sneakers past.

De special treatment is bedoelt voor sneakers die gemaakt zijn van delicate materialen zoals mesh, suède, nubuck en bepaalde leersoorten.

Luxe merken en gelimiteerde sneakers hebben ook een special treatment nodig, ongeacht het type materiaal. Een schoen waar je veel geld voor hebt betaald (250+), verdient ook extra service toch?

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn minimaal 5,99. Afhankelijk van de type schoen en model zullen we adviseren je pakket te verzekeren tot een bepaalde waarde.

Hoe verzend ik mijn sneakers naar Sneaker Essentials?

Na het plaatsen van je bestelling, ontvang je van ons een verzendlabel. Met deze verzendlabel kan jij je schoenen versturen naar ons. De verzending zal verzekerd zijn.

Wat als mijn sneakers zoek raken tijdens de verzending?

Gezien alle zendingen, zowel naar ons als van ons naar jou, verzekerd zijn kunnen wij een onderzoek laten starten bij PostNL. Zij zullen onderzoeken wat er mis is gegaan en zullen zoveel mogelijk doen om het pakket weer te vinden. Indien dit niet lukt zullen de schoenen vergoed worden op basis van de marktwaarde.

Mijn verzending is vertraagd, wat nu?

Geduld :). We hebben nauw contact met PostNL over al onze pakketten. Indien er een vertraging is opgelopen zal het een dag of 2 later bij ons of bij jou binnen komen.

Kan ik mijn schoenen ook ergens afgeven?

Nog niet. We zijn op dit moment in gesprek met afgifte locaties. Tot die tijd kan je je sneakers natuurlijk naar ons verzenden met PostNL.

Kan ik een zending ook combineren met een bestelling uit de webshop?

Uiteraard! Laat je het ons wel tijdig weten zodat wij daarop kunnen inspelen? Indien we een zending combineren zullen we ook de verzendkosten voor de overbodige zendingen terugstorten.

Kan ik ook producten uit de webshop toevoegen aan mijn bestaande Cleaning Service bestelling?

Uiteraard! Je complete bestelling word opgestuurd wanneer je sneakers weer fresh zijn dankzij de cleaning service.

We versturen de producten dus niet apart op. Indien je dit wel wilt, zal je een aparte bestelling moeten plaatsen.